O NAS

Ekipo DBF Edvard Rusjan sestavljamo nadobudni študentje in študentke strojništva, elektrotehnike, računalništva in drugih področji, ki se vsako leto udeležimo prestižnega tekmovanja Design/Build/Fly v ZDA. Z več kot sto univerzitetnimi ekipami s celega sveta, s katerimi si delimo strast do napredka na področju letalskega inženiringa, tekmujemo v konstruiranju, izgradnji in letenju radijsko vodenih letal.

Ekipa je poimenovana po slovenskem pionirju letalstva, Edvardu Rusjanu, ki ga je pri snovanju prvih letal v slovenskem prostoru gnalo podobno navdušenje in radovednost, kot pri pripravah na tekmovanje žene nas. Kot Edvard, letalo zgradimo sami v delavnici, z materiali, sredstvi in znanjem, ki nam je na voljo ter ga preizkušamo in izboljšujemo, dokler ne doseže želenih rezultatov. Z vztrajnostjo, veseljem do dela in medgeneracijskim prenosom znanja dosegamo odlične rezultate in iz leta v leto nadgrajujemo svoje znanje in izkušnje.

VIZIJA

Naša vizija je postati vodilna študentska ekipa na področju letalstva, ki dosega mednarodno prepoznavnost na najvišjem nivoju. S strastjo do inovacij, odličnim tehničnim znanjem in prebojnimi dosežki želimo ustvariti okolje, kjer študentje postajajo boljši inženirji, prispevajo k izjemnim projektom in gradijo temelje za uspešno kariero.

DESIGN/BUIlD/FLY

Tekmovanje Design/Build/Fly že od leta 1996 organizira Ameriški inštitut za aeronavtiko in astronavtiko (AIAA) in predstavlja odlično priložnost, da teorijo prenesemo v prakso in se z ostalimi univerzitetnimi ekipami preizkusimo v oblikovanju, izdelavi in letenju optimalnih modelov brezpilotnih letalnikov. Prvega tekmovanja se je udeležilo le enajst ekip, skozi leta pa se je število ekip povečevalo, s tem pa tudi konkurenca in zahteve tekmovanja.

Zahteve za zasnovo, cilji in misije so vsako leto drugačni, kar od nas zahteva veliko mero inovativnosti in razmišljanja izven okvirjev. Poleg pravil se vsako leto spreminja tudi lokacija tekmovanja, ki se izmenično odvija v dveh letalskih prestolnicah ZDA – Wichita, Kansas in Tucson, Arizona. S svojimi zelo različnimi vremenskimi pogoji še dodatno poskrbita, da je upravljanje letala svojevrsten izziv.

Letalo mora na tekmovanju najprej prestati tehnični pregled, nato pa sledijo štiri misije. Ena izmed njih je statična, v njej se demonstrira delovanje vseh potrebnih mehanizmov in hitrost, ostale tri pa so preizkusi v letenju. Dva meseca pred tekmovanjem oddamo tudi tehnično poročilo, v katerem so opisani način organizacije ekipe, konceptualna in detajlna konstrukcija letala, proces simulacije in testiranja ter tehnične risbe. Naša uvrstitev je odvisna od števila točk, ki jih prejmemo za poročilo in vse štiri misije.

Scroll to Top